Szukaj na tym blogu

Programowanie

Zadania:
  • programowanie strukturalne i obiektowe
  • kompilator, interpreter
  • struktury i typy danych
  • operatory, instrukcje i funkcje 
  • rekurencja i iteracja
  • program i języki programowania (maturalne Pascal, C/C++, Java, Python)
  • silnia (n!)

Programowanie

Programowanie strukturalne to termin oznaczający tworzenie programów zawierających struktury sterujące (np. pętle „dopóki”, „powtarzaj”, instrukcję „jeżeli”).
Programowanie strukturalne polega między innymi na hierarchicznym podziale programu na wyodrębnione podzadania. W programowaniu strukturalnym istotne jest rozbicie programu na procedury (podprogramy), z których każda(y) odpowiada za rozwiązanie określonego problemu.
Programowanie polegające na określeniu i wykorzystaniu klas nazywamy programowaniem obiektowym.

Kompilator to program, który umożliwia tłumaczenie programu w języku programowania wysokiego poziomu na kod gotowy do wykonania na komputerze. 

Stos jest strukturą danych, która umożliwia bezpośredni dostęp do ostatnio zapisanego elementu.. Pojedyncza operacja wykonywana na stosie to pobranie pierwszego od góry elementu.
Tablica jest strukturą danych w której możemy się odwoływać do poszczególnych elementów za pomocą indeksów.
Iteracja to czynność powtarzania wykonywania instrukcji (ciągu instrukcji) w pętli.

Ciąg deklaracji i instrukcji zapisany w języku programowania wysokiego poziomu nazywamy kodem źródłowym.